First few days - Reisverslag uit Seoel, Zuid-Korea van Mart Kuijck - WaarBenJij.nu First few days - Reisverslag uit Seoel, Zuid-Korea van Mart Kuijck - WaarBenJij.nu

First few days

Door: Mart van Kuijck

Blijf op de hoogte en volg Mart

31 Augustus 2014 | Zuid-Korea, Seoel

Lieve mensen!

Ik heb zojuist eindelijk een wifi hotspot kunnen regelen, dus ik zal jullie maar even een "korte" briefing geven over my life in seoul!

Op de 27e van augustus van augustus ben ik begonnen aan een nieuw hoofdstuk, en dat hoofdstuk bevalt tot nu toe heel erg goed! Ik had al snel door dat je in seoul als, blanke blonde man met blauwe ogen en blond haar, god wordt gezien. Mensen waren in het vliegtuig hiernaartoe zelfs al stiekem foto's van mij aan het maken haha.

Bij aankomst op Incheon Airport werd ik "onthaald" door mijn Seoul-buddy's. Njah, ik heb ze ongeveer anderhalf uur gezocht. Nadat we alle verdwaalde internationals (fransen, russen, duitsers, chinezen etc) hadden gevonden vertrokken we per bus naar Seoul. De nacht viel al vroeg, wat schitterende beelden van de lichtgevende stad opleverde. Zoiets als dat heb ik nog nooit in mijn leven gezien, besides on pictures. Nadat we waren aangekomen op de campus, die ongeveer 2x zo groot is als Dorst (dat mooie dorpje in het zuiden), mochten we de kamers in. Al snel werd ons duidelijk dat alles hier best wel strikt is. Zo staan er "subway-poortjes" waar je alleen met een pas voor het gebouw naar binnen; dus geen vreemden meenemen in het gebouw. Ook werd ons verteld over een avondklok, die ingaat om 1 am tot 5 am. Vrouwen en mannen zijn over het algemeen gescheiden; we mogen zelfs niet met dezelfde lift?! Dit heb ik allemaal maar een beetje laten bezinken in de plaatselijke bar, waarna ik naar bed gegaan.

De volgende dag (vrijdag) hadden we een introductie. Ik leerde ook mijn huisgenoten kennen. Ik woon nu samen met 2 gasten uit Finland, Jonas en Jere, en daarnaast nog met een Koreaan van wie ik de naam niet kan spellen. De kamers zijn vrij luxe en modern, net als alles eigenlijk in deze land. Tijdens de introductie kregen we wat saaie zooi te horen waarmee ik jullie niet lastig ga vallen. De reden dat ik de introductie noem is because of the "after introduction party". Dit feest was in de S-bar om de hoek, gevestigd op de 6e verdieping. Het is echt super relaxt om een biertje te kunnen te drinken en met wat mensen te ouwehoeren als je over een hele stad uitkijkt. Je voelt je echt even "on top of the world". We verlieten de S-bar rond een uur of 10 om met een groep van 30 man te gaan stappen. De mensen keken wel even raar op in de metro; normaal zien ze 1 of 2 westerse mensen, dit was nu een groep van 30!

Nadat we uit waren gestapt, kwamen we aan in gebied dat "Dongdaemun" heet. Je moet begrijpen dat dit een stad is van 11 miljoen inwoners. Er zijn dus nogal wat gebieden waar altijd wat te doen is. Je moet het een beetje vergelijken met de randstad alleen dan 10x groter. Dus nadat we waren uitgestapt zijn we gaan "Korean bbquen"; dit staat voor een hoop gezelligheid, vlees en alcohol. En dat laatste vloeide ook rijkelijk! Een Koreaans meisje, waarvan ik de naam kwijt ben (sorry fleur en sanne!), leerde mij allerlei shotjes te maken, en te drinken natuurlijk;) Dit alles kostte omgerekend nog geen 10€. In Nederland zou dit denk 40 euro hebben gekost.

Na het eten was het dan eindelijk zover; stappen! We kwamen eerst aan in een soort american beer called "thursday party". Ik had pas een stap binnen gezet of ik en mijn Finse maat hadden al een bezopen Koreaanse chick op ons rug. Na haar vriendelijk te hebben afgewezen zijn we maar wat drank gaan halen; soju, bier en nog wat "local drinks". Na een uur was ik nog over met twee Françaises en een paar gasten van the U.S. Army. Met deze gasten kon ik wel een pintje of 10 nuttigen haha. Uiteindelijk bleek het al weer 6 uur te zijn dus besloten we de club maar te verlaten. Uiteindelijk kwamen we om 8 's ochtends thuis omdat we naar de verkeerde universiteit waren gebracht, we het adres van onze uni niet wisten en geen een taxichauffeur engels sprak. Maar zelfs dat kon de pret niet drukken; we waren precies op tijd voor het ontbijt!

Voor de mannen heb ik natuurlijk nog wel wat meer mooie verhalen, maar die zal ik wel bewaren voor terugkomst.

Kortom:

De eerste paar dagen zijn echt ongelofelijk leuk geweest. Misschien wel de beste in mijn levensloop tot nu toe. Deze stad heeft écht serieus alles wat een mens maar wensen kan. Het is echt een stad die nooit stilstaat, en vooral 's avonds is er van alles te doen.

Tot snel!

xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Korea, Seoel

South-Korea

Minor at the University of Seoul, South Korea.

Recente Reisverslagen:

16 November 2014

DMZ & Koninklijk bezoek

14 September 2014

Off to Jeju Island!

31 Augustus 2014

First few days

26 Augustus 2014

Voor vertrek
Mart

Actief sinds 18 Aug. 2014
Verslag gelezen: 254
Totaal aantal bezoekers 3196

Voorgaande reizen:

27 Augustus 2014 - 31 Januari 2015

South-Korea

Landen bezocht: